wtorek, 6 grudnia 2011

10 Vanocni pernicky

Święta tuż za pasem, więc dziś kolejny przepis, który przywróci Wam wspomnienia z dzieciństwa (a zwłaszcza frajdę przy dekorowaniu ;) Jest to ultraszybki sposób na przygotowanie pierniczków, których ciasto nie wymaga odleżenia w lodówce. Przepis wystarczy na przygotowanie około 2 blach pierniczków średniej wielkości. Po wystygnięciu można udekorować lukrem lub po prostu polewą czekoladową, czy jakimiś tam gotowymi ozdobnikami. W zeszłym roku przygotowałam kilka dni przed świętami 5 blach i wszystkie zdobyły ogromne uznanie w podniebieniu mojej rodziny i przyjaciół :) Pierniczki jak to pierniczki- im dłużej poleżą tym są lepsze, dlatego ja swoje już upiekłam i mam cichą nadzieję, że nie zostaną wyjedzone do Świąt ;)

Vánoční perníčky- świąteczne pierniczki
- 85 dag sypkiej mąki
- 15 dag masła
- cynamon, przyprawa do pierników
- 1 łyżka kakao
- 4 jajka
- 28 dag cukru pudru
- 4 łyżki miodu
- 2 łyżeczki sody
Ugnieść składniki na stalą masę- jeśli ciasto będzie klejące to podsypywać
mąka. Ciasto nie może się kleić do rąk, więc mąki nie żałujcie ;) Potem rozwałkować na grubość około 0,5 cm i wykroić dowolne wzorki. Piec 180stopni przez mniej więcej 8min ("na oko"- jak urosną i lekko się opieką to są gotowe).



A to moja zeszłoroczna kolekcja pierniczków, której przyzdabianie było prawdziwym testem cierpliwości (jak widać na zdjęciach-nie do końca zdałam owy test :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz